Must Read ensanne
07mei

Must Read #17

Laatst namen we je mee in een wereld vol Instagram, Livestreams en Virtual Reality. Deze week het vervolg hierop met artikelen over Drones, Airbnb en content personalisatie. In deze Must Read zijn de meest interessante artikelen van deze week verzameld zodat je ze allemaal snel kunt bekijken!

  • Airbnb behoudt stijgende lijn

Airbnb doet het goed, heel goed. Het boekingsbedrijf zal in 2016 ongeveer 129 miljoen gasten hebben en zal daarbij op 12,3 miljoen dollar aan reserveringen komen:

Lees het artikel


  • VR: hype of grote belofte?

Op het Mobile World Congress in Barcelona was dit jaar aan Virtual Reality geen gebrek. Aan elke stoel was een bril bevestigd waarmee men onder andere de Samsung persconferentie in VR gestreamd werd. De grote vraag die echter opspeelt is: staat Virtual Reality sterk, of piekt het weer te vroeg net zoals in de jaren 90?

Lees het artikel


  • Inzet Instagram toerisme en hospitality is chaotisch (deel 2)

In Must Read #15 is het eerste deel van dit onderzoek al naar voren gekomen. Het onderzoek naar het gebruik van Instagram in toerisme en hospitality blijkt dat slechts 24% (!) van de bedrijven reageert op een vraag die gesteld wordt op hun eigen account. Lees hier deel 2:

Lees het artikel


  • Content personalisatie in travel, wat, waarom en ‘how to test’?

Gepersonaliseerde content is een effectieve manier om interactie aan te gaan met je bezoekers, hiermee kun je je doelgroep laten zien dat je geïnteresseerd bent. Maar hoe personaliseer je je content en waarom zou je dat doen?

Lees het artikel


  • Accommodatiesector zet persoonlijke online gids in voor gasten

Een nieuwe trend: bedrijven die Airbnb of HomeAway accommodaties steunen met technologie of services waardoor het verblijf en de ervaring van de gast worden verbeterd. Het idee is simpel: de hoteleigenaar kan de informatie over het aanbod in de omgeving personaliseren voor elke gast.

Lees het artikel


  • De toekomst van Facebook

Facebook heeft haar grootste veranderingen bekend gemaakt op de F8 conferentie. De grootste veranderingen die deze maanden plaatsvinden zijn onder andere: de profielvideo, speciale camera’s voor Facebook Live, de ‘Deel Quote’-Tool en het bot platform voor Messenger.

Lees het artikel


  • Het gebruik van drones in toerisme marketing

Toeristische video’s zijn voor mensen die hun vakantie aan het plannen zijn een perfect hulpmiddel om een idee te krijgen van een bestemming. Meer dan foto’s en teksten kan een goede video een emotie overbrengen, en dat is zeker in de toerismesector van groot belang!

Lees het artikel

Missen we nog interessante stukken? Laat ze dan achter in een reactie!

OVER DE SCHRIJVER

Dianne de Kievit
Dianne struint iedere week het wereldwijde web af om ons op de hoogte te houden van de MUST READ artikelen. Dianne werkt als stagiaire bij ensanne.

Laat een bericht achter