Must Read #17
Laatst namen we je mee in een wereld vol Instagram, Livestreams en Virtual Reality. Deze week het vervolg hierop met artikelen over Drones, Airbnb en content personalisatie. In deze Must Read zijn de meest interessante artikelen van deze week verzameld zodat je ze allemaal snel kunt bekijken!
-
Airbnb behoudt stijgende lijn
Airbnb doet het goed, heel goed. Het boekingsbedrijf zal in 2016 ongeveer 129 miljoen gasten hebben en zal daarbij op 12,3 miljoen dollar aan reserveringen komen:
-
VR: hype of grote belofte?
Op het Mobile World Congress in Barcelona was dit jaar aan Virtual Reality geen gebrek. Aan elke stoel was een bril bevestigd waarmee men onder andere de Samsung persconferentie in VR gestreamd werd. De grote vraag die echter opspeelt is: staat Virtual Reality sterk, of piekt het weer te vroeg net zoals in de jaren 90?
-
Inzet Instagram toerisme en hospitality is chaotisch (deel 2)
In Must Read #15 is het eerste deel van dit onderzoek al naar voren gekomen. Het onderzoek naar het gebruik van Instagram in toerisme en hospitality blijkt dat slechts 24% (!) van de bedrijven reageert op een vraag die gesteld wordt op hun eigen account. Lees hier deel 2:
-
Content personalisatie in travel, wat, waarom en ‘how to test’?
Gepersonaliseerde content is een effectieve manier om interactie aan te gaan met je bezoekers, hiermee kun je je doelgroep laten zien dat je geïnteresseerd bent. Maar hoe personaliseer je je content en waarom zou je dat doen?
-
Accommodatiesector zet persoonlijke online gids in voor gasten
Een nieuwe trend: bedrijven die Airbnb of HomeAway accommodaties steunen met technologie of services waardoor het verblijf en de ervaring van de gast worden verbeterd. Het idee is simpel: de hoteleigenaar kan de informatie over het aanbod in de omgeving personaliseren voor elke gast.
-
De toekomst van Facebook
Facebook heeft haar grootste veranderingen bekend gemaakt op de F8 conferentie. De grootste veranderingen die deze maanden plaatsvinden zijn onder andere: de profielvideo, speciale camera’s voor Facebook Live, de ‘Deel Quote’-Tool en het bot platform voor Messenger.
-
Het gebruik van drones in toerisme marketing
Toeristische video’s zijn voor mensen die hun vakantie aan het plannen zijn een perfect hulpmiddel om een idee te krijgen van een bestemming. Meer dan foto’s en teksten kan een goede video een emotie overbrengen, en dat is zeker in de toerismesector van groot belang!
Missen we nog interessante stukken? Laat ze dan achter in een reactie!