16mrt

The next level in Messenger Service: Stuur een emoji aan KLM en krijg reistips terug!

Ik dacht vorige week bijna dat het een 1 april grap was, maar niets is minder waar. Via de Facebook Messenger van KLM Kun je nu een emoji sturen (Bijvoorbeeld een pizzaemoji) en je krijgt tips op basis van je GPS locatie suggestie terug. De messenger functionaliteit is wel geautomatiseerd, dus er zit niet een echt persoon achter de knoppen! Maar het levert zeker een relevante toevoeging in de customer journey, die ook hotels, campings & vvv’s uitstekend kunnen omarmen!

Eigenlijk kun je voor iedere emoji iets aan de messenger vragen. Van een lokale onderneming zoals opticien (bril), supermarkt (food) of café (bier), het weer (wolkje) en vervoersmogelijkheden (trein). De chatbot is momenteel aan locaties op Google gekoppeld. Ik nam de proef op de som…

Hoe werkt het emoji messenger service?

Als je wilt beginnen met de messenger service kun je gewoon een willekeurige emoji sturen. Een introductie volgt en je moet je locatie delen. Je kunt slechts 1 emoji per keer sturen, anders is de chatbot in de war. Tot nu toe zijn alle antwoorden wel in het Engels.

Deze diashow vereist JavaScript.

 

Uiteraard zitten er ook een paar ‘easter eggs’ en grapjes in de app verstopt.

Vindbaarheid vergroten

Ik zocht een camping in mijn buurt (en die is er zeker) maar helaas kreeg ik deze suggestie niet terug via de app. KLM wijst vooral op Google Places om te zorgen dat je vindbaar bent. Voor ondernemers dus wederom de aandacht op dit kanaal!

Zie ook: Travelnext testte de service uitgebreid en had een paar opmerkelijke bevindingen.

OVER DE SCHRIJVER

Sanne Bakker
Sanne Bakker is eigenaar van ensanne en houdt je op de hoogte van trends & ontwikkelingen en de laatste updates van ensanne projecten.

Laat een bericht achter