30nov

Westland Marketing presenteert derde editie Green Business krant

Aan niemand minder dan Sinterklaas werd gisteren de derde editie van de Green Business krant overhandigd. De dubbeldikke krant is een uitgave van Stichting Westland Marketing en wordt gemaakt ter promotie van Westland als krachtig en innovatief glastuinbouwcluster, zodat belangrijke (internationale) zakenpartners en beleidsmakers in binnen- en buitenland weten dat in Westland de volle breedte van de keten samenkomt. Van veredeling, high tech kassenbouw, marketing tot agrologistiek.

Wereldberoemd architect Rem Koolhaas is geïnterviewd voor deze editie en geeft zijn visie op ‘Westland als best practice’. Koolhaas werkt aan een expositie in het Guggenheim Museum in New York, waarin Westland in 2020 een mooie rol krijgt. Koolhaas bracht in 2018 wel tien keer een werkbezoek aan Westland Voor het voorwoord in de Green Business Krant tekende niemand minder dan minister Carola Schouten, die zich vol lof uitte over het Westlandse tuinbouwcluster. Inspirerende verhalen over 3D-voedsel printen, de eerste DaglichtKas van de wereld, agrologistiek en een column van Rob Baan zijn ook te lezen in de krant.

De krant is gratis te verkrijgen in Nederlands & Engels op diverse ontmoetingsplekken in het tuinbouwcluster, zoals World Horti Center en wordt daarnaast verspreid op (internationale) beurzen en evenementen. Online bladeren kan ook via greenbusinessnews.nl

Over Stichting Westland Marketing

Stichting Westland Marketing verbindt, etaleert en positioneert Westland als de hoofdstad van het glastuintuinbouwcluster in de wereld, nationaal en internationaal. We geloven in de kracht van onze regio: in onze baanbrekende oplossingen voor wereldwijde uitdagingen.

De succesverhalen van de Westlandse bedrijven vormen hiervoor de basis en vertellen we in de uitgave Green Business. Daarnaast coördineert Westland Marketing vele internationale bezoeken (alleen al in 2018 ontving Westland 50.000 (inter)nationale zakelijke bezoekers) en begeleidt ze persactiviteiten wereldwijd. Per 1 januari 2019 stopt de gemeentelijke subsidie en probeert Westland Marketing op eigen kracht verder te bouwen een de regionale profilering. Samenwerken? info@westland.info

Foto’s Rolf van Koppen

Sanne Bakker

OVER DE SCHRIJVER

Sanne Bakker
Sanne Bakker is eigenaar van ensanne en houdt je op de hoogte van trends & ontwikkelingen en de laatste updates van ensanne projecten.

Laat een bericht achter