online aankopen
09sep

Weer een groei van online aankopen

Vandaag heeft Thuiswinkel Marktmonitor de resultaten van het eerste half jaar bekend gemaakt. Wat blijkt: de online aankopen zijn weer toegenomen! De grootste markt is nog steeds de reisbranche en vooral ouderen zijn de snelst groeiende groep kopers.

De facts op een rij

  • In de eerste helft van 2016 gaven Nederlanders 9,5 miljard euro online uit.
  • Dit is een groei van 17,2% van het eerste half jaar van 2015.
  • 1 op de 4 aankopen door jongeren onder de 29 jaar is via een smartphone.
  • Van alle bestedingen wordt 21% online gedaan.
  • Groei van alle uitgaven is het grootst in de fashion en mode.

Meer ouderen shoppen online

Steeds meer ouderen in Nederland kopen ook online. In het tweede kwartaal van 2015 kocht nog 58% van de 65-plussers iets online, in 2016 is dit doorgegroeid naar 64%. De totale groei van shoppende 65-plussers ligt op 13,8%! Ook als je dus een product hebt dat de oudere doelgroep aanspreekt, moet je dus meegaan op het vlak van e-commerce. Ouderen kopen relatief nog weinig met hun smartphone, slechts 4% doet dit.

Infographic kwartaal 2

Van de aankopen in kwartaal 2 heeft de Thuiswinkel monitor een mooie infographic gemaakt.

Thuiswinkelmarktmonitor-Q1-2016-v1

Hulp bij je e-commerce strategie?

Heb je hulp nodig bij je e-commerce strategie om ouderen of juist jongeren aan te spreken? Neem dan contact met ons op!

 

OVER DE SCHRIJVER

Sanne Bakker
Sanne Bakker is eigenaar van ensanne en houdt je op de hoogte van trends & ontwikkelingen en de laatste updates van ensanne projecten.

Laat een bericht achter