Must Read ensanne
05okt

Must Read #9

Tijd voor een nieuwe Must Read! Er wordt volop gepubliceerd over bloggers, contentmarketing en start-ups. Ik las vakblogs, nieuwssites en kranten en selecteerde een reeks interessante artikelen. Hierbij een nieuwe selectie!

  • Het manco van de reisblogger – verscheen op Travelnext.nl

Collega  van Liberation Route Europe, Jeroen van Wieringen stelde in zijn eerste blogpost ‘het fenomeen reisbloggers’ ter discussie. Met een historisch aantal reacties op Travelnext.

Lees het artikel


  • Betaalde blogs misleiden consument – verscheen in Trouw

De grenzen tussen betaalde content op blogs en user generated content vervagen. De initiatiefnemers van de Reclamecode Social Media doen een oproep voor meer zuivere reclame.

Lees het artikel


  • Reclame en Blogs – (on)Trouw in het vermelden van reclame – verscheen op Charlotteslaw.nl

Juriste Charlotte Meindersma en auteur van het boek ‘Wetboek voor Bloggers’ schreef een passende reactie op het artikel in Trouw.

Lees het artikel


  • Contentmarketing op orde? Tijd voor een social brand utility! – verscheen op Marketingfacts.nl

Gonnie Spijkstra laat ons nadenken over de vervolgstappen van contentmarketing en belicht het begrip “Brand Utility”. Functionaliteiten die het leven van consumenten verbetert en je een organisch bereik geeft. Een aantal mooie voorbeelden van Nike en Uber ondersteunen dit verhaal.

Lees het artikel


  • De toekomst van online travel is een massa van niches – verscheen op Twinklemagazine.nl

Twinkle Magazine ondervroeg Martin van Kranenburg naar de trends in online travel. De toekomst volgens Martin: een massa van niches!

Lees het artikel
  • Airbnb’s New Apple TV App May Be the Ultimate Interactive Catalog for the Armchair Traveler – verscheen op Skift.com

Een revolutie te noemen: AirBnb treed letterlijk de huiskamers in door een nieuwe samenwerking met Apple TV. Vanaf de bank dus je accomodatie zoeken.

Lees het artikel


  • Zo personaliseer je jouw website met liquid content – verscheen op Frankwatching.com

Personalisatie kan ver doorgevoerd worden. Bijvoorbeeld met liquid content oftewel een website die zich op basis van het bezoekers profiel aanpast. Een leuke case voor een theater en de voordelen en nadelen op een rij.

Lees het artikel


  • SEO bij TravelBird: “Content creëren waarmee we ons onderscheiden, wordt een uitdaging” – verscheen op Marketingfacts.nl

Een interessant kijkje in de keuken bij Travelbird en hun cross country SEO strategie.

Lees het artikel


  • Adverteren op Instagram nu mogelijk voor grote en kleine bedrijven – verscheen op Dutchcowboys.nl

Een grootse ontwikkeling in marketingland… Adverteren is nu mogelijk op Instagram. Een blik op de mogelijkheden en de eerste campagnes met launch partners in Nederland.

Lees het artikel


  • All-exclusive contentmarketing: consument wil avontuur – verscheen op Travelnext.nl

Voor all exclusive reizen, oftewel zelf alles organiseren, is er een grote behoefte aan contentmarketing. Lobke Elbers onderzocht welke praktijkvoorbeelden er al zijn.

Lees het artikel


  • WTM London 2015- Conference Guide for Bloggers – verscheen op Sunnyinlondon.com

Nog een maandje voordat de WTM in Londen start. SunnyinLondon.com maakt een handige guide voor bloggers.

Lees het artikel


  • Twitter-case: hoe creëer je online awareness voor een doodsaai product? – verscheen op Marketingfacts.nl

Een overlijdensrisicoverzekering, ook deze markt probeert via Twitter leads te genereren. Een interessante case van Zwitserleven.

Lees het artikel


  • Bloggers zijn uit: zo betrek jij ‘influencers’ bij je marketing – verscheen op Frankwatching.com

Een verslag van de presentatie van Jolique van IloveFashionbloggers.com op de Social Media Week in Rotterdam. Belangrijkste keytake away: het draait niet meer om de blog maar de blogger als influencer.

Lees het artikel

 

OVER DE SCHRIJVER

Sanne Bakker
Sanne Bakker is eigenaar van ensanne en houdt je op de hoogte van trends & ontwikkelingen en de laatste updates van ensanne projecten.

Laat een bericht achter