Must Read ensanne
30jan

Must Read #35

Na de nieuwste trends in marketing voor 2017 neem ik je deze week mee naar nieuwe ontwikkelingen bij Facebook, chatbots, webcare en het nieuwe bloggen. Facebook heeft namelijk Snapchat en Instagram gekopieerd en is aan het experimenteren met advertenties binnen Messenger.

 

Wat zijn de ontwikkelingen van chatbots in 2017? (EN)

Chatbots zullen op veel plekken verschijnen, vooral in de reisindustrie. Door de technische ontwikkelingen worden chatbots slimmer en beter waardoor de klankverwachtingen ook stijgen. Een 24-uurs service is hierbij niet meer weg te denken.

Lees hier snel verder! 

 

Droomplekken.nl: op zoek naar de volgende stap in reisbloggen

Hij heeft de grootste reisblog van Nederland met maar liefst 220.000 unieke bezoekers per maand, maar toch is Corno van den Berg op zoek naar een nieuwe stap in het bloggen. Deze maand is hij live gegaan met zijn nieuwe idee waarbij bezoekers een profiel kunnen aanmaken op Droomplekken.nl en hierbij tips van de blog op hun bucketlist op kunnen slaan.

Lees het artikel

 

Onderzoek: de stand van webcare in 2016

In 2016 geven de deelnemers van het onderzoek naar webcare aan dat het steeds meer een geïntegreerde, doordachte en vooraf beschreven wijze van digitaal klantcontact is geworden. Ondanks de vele beloften over bots en artificial intelligence is het nog steeds de mens die veelal webcare doet. Echter overwegen wel steeds meer organisaties om een bot of systeem voor geautomatiseerde beantwoording te gaan gebruiken.

Lees snel verder!

 

Facebook stories kopieert Snapchat en daarmee ook Instagram stories (EN)

Toen Instagram stories Snapchat bijna kopieerde ontstond er veel ophef over welk medium beter zou zijn. Nu gooit Facebook er nog een schepje bovenop door deze functies te kopiëren en het bovenaan de newsfeed te gooien. In dit artikel lees je de nieuwste functies en zie je een filmpje hoe het werkt!

Lees meer 

 

Toposophy: ‘Volgende disruptie in travel is food’

Toposophy is een destination-marketingbureau dat wereldwijd toeristische bestemmingen helpt met onder andere de gevolgen van de deeleconomie. Zij stellen dat het succes van Uber en Airbnb betekent dat ook in andere sectoren naarstig wordt gezocht naar een goed peer-to-peer concept. “Wat bij de accommodaties en transport is gebeurd, is nu gaande bij food. Het is een belangrijk onderdeel van elke reis en je eet drie keer per dag. Kansen genoeg dus.

Lees meer 

  

Facebook experimenteert met advertenties in Messenger

Facebook Messenger was een van de weinige platformen waar nog geen advertenties in te zien waren, maar dit gaat veranderen. Ze zijn namelijk aan het testen met advertenties in de chatapp.  Tussen de favoriete vrienden en het tweede deel van de lopende gesprekken test Facebook een carrousel met advertenties van verschillende adverteerders. De carrousel wordt onder de ‘vouw’ getoond, dus je moet wel iets scrollen om het helemaal te zien. Lees in het artikel wat Facebook van plan is en wat hier de gevolgen van zijn.

Lees verder 

 

Dianne de Kievit

OVER DE SCHRIJVER

Dianne de Kievit
Dianne struint iedere week het wereldwijde web af om ons op de hoogte te houden van de MUST READ artikelen. Dianne werkt als stagiaire bij ensanne.

Laat een bericht achter