Must Read ensanne
05nov

Must Read #30

Deze week 8 echte must reads! IENS heeft namelijk Couverts gekocht en wordt daarmee een van de grootste marktpartijen. Een van de bekendste bloggers van Nederland legt uit welke keuzes zij maakt en in 2017 is het internetgebruik voor 75% mobiel. Hoe zien de smartphone routines en ritmes van millenials er eigenlijk uit? Je leest het in Must Read #30!

IENS koopt Couverts

Couverts is overgenomen door Iens, waarbij Iens al onderdeel is van de grote social recensie website TripAdvisor. TripAdvisor vestigt zich hiermee richting restaurants als marktpartij van serieuze omvang.

Lees meer 

 

Negin: 99% van de aanbiedingen sla ik af

Negin is een van Nederlands grootste bloggers en maakt zeer selectieve merkkeuzes en regeert zelf over alle posts die zij plaatst. Lees hier meer over haar keuzes als blogger:

Lees hoe Negin haar keuzes maakt 

 

OnLane MCN start influencernetwerk Musical.ly

Het Nederlandse MCN OnLane biedt adverteerders toegang tot het nieuwe en snelgroeiende social netwerk Musical.ly.

Lees verder

 

Driekwart van internetgebruik mobiel in 2017

In 2017 zullen mobiele apparaten voor 75 procent verantwoordelijk zijn voor het volledige internetverkeer. Dat voorspelt mediabedrijf Zenith in zijn jaarlijkse rapport over de toekomst van de advertentiemarkt.

Lees het artikel 

 

E-mail nieuwsbrieven zouden de journalistiek kunnen redden

Deze week is inside.com gelanceerd. Een platform voor goede kwaliteit aan e-mail nieuwsbrieven. Lees hier waarom inside zo goed werkt en wat het de toekomst te bieden heeft in het blog van degene die dit platform heeft opgezet!

Lees zijn visie! 

 

Smartphone ritmes en routines in het persoonlijk leven van millennials

Het Amerikaanse rapport geeft inzicht in de verschillende groepen Millennials, hun koopgedrag en hoe deze gewoonten van invloed zijn op de geestelijke gezondheid van deze generatie en hoe zij persoonlijke keuzes maken. Details uit dit rapport geven onder andere inzicht in het ritme van het persoonlijke leven van Millennials en hoe hun smartphonegebruik van invloed is op hun dagelijks leven.
Lees het artikel 

 

Zijn chatbots de nieuwe gastheren in toerisme?

Iedereen kende de chatbot al, maar de Google Assistent geeft er weer een nieuw gezicht aan. Lees in het volgende artikel hoe Google Assistent werkt en hoe het opgenomen kan worden in de wereld van toerisme.

Lees verder

 

Content maken die boeit – zo doet NOS op 3 dat:

  1. Creëer je eigen speeltuin
  2. Stel een multimediaal redactieteam samen
  3. Ken de mores van je platform
  4. Onderschat je doelgroep niet
  5. Ga voor kwalitatief bereik
  6. Maak de juiste analyse
  7. Wees de eerste
  8. Houd je aan de strategie van het kanaal
Lees hoe NOS op 3 dit doet 

OVER DE SCHRIJVER

Dianne de Kievit
Dianne struint iedere week het wereldwijde web af om ons op de hoogte te houden van de MUST READ artikelen. Dianne werkt als stagiaire bij ensanne.

Laat een bericht achter