Must Read #22
Waarbij het vorige week ging over messenger bots en automatisering neem ik je deze week mee in de voordelen van influence marketing, het bereik van het vernieuwde Facebook, LinkedIn tips en het realtime stoelenaanbod van Transavia. Genoeg newsfeed dus om deze week mee door te komen!
-
Hoe influence marketing de marketingwereld overneemt
Influence marketing is hot, in dit artikel wordt uitgelegd hoe het je kan helpen bij de marketingstrategie. Het is op dit moment een van de meest effectieve marketingmethodes, 93% van de gebruikers ervaart het als hulpmiddel bij brand awareness. Lees de voordelen in het volgende artikel!
-
Aantal 50-plussers met smartphone stijgt rap
Het zat er al aan te komen maar nu is het ook onderzocht, maar liefst 84% van de Nederlanders in de leeftijdscategorie van 50-64 jaar heeft een smartphone.
-
Het veranderende algoritme van Facebook
Facebook heeft voor de tweede keer in drie maanden hun algoritme verandert. Deze keer gaat het vooral om de posts van vrienden en familie naar boven te halen in plaats van de merken. Dit is geen goed nieuws voor merken die hun marketingstrategie om Facebook heen hebben gebouwd, lees hier waarom.
-
Minder Facebookbereik voor uitgevers. Wat nu?
In het vorige artikel las je al dat het Facebook algoritme is verandert, in dit artikel gaat het over wat je kan doen om alsnog je doelgroep te bereiken en wat de gevolgen zijn.
-
Blokkeren, noteren en 11 andere LinkedIn-tricks die je nog niet kent
Bij LinkedIn kent iedereen de standaard trucjes en weet je hoe je op moet vallen, maar met de groeiende vernieuwingsdrang van LinkedIn komen er met enige regelmaat steeds meer nieuwe toepassingen bij. Er zijn genoeg mensen die niet van het bestaan van een aantal instellingen af weten, lees daarom in dit artikel welke je misschien gemist hebt!
Lees het artikel-
Facebook Audience Network: de grootste ontwikkeling die iedereen over het hoofd ziet
Je kent het misschien al, of je hebt er nog nooit van gehoord; FAN, het Facebook Audience Network. Het is een ad network van Facebook dat twee jaar geleden al is gelanceerd. Het is volgens velen een concurrent van Google’s GDN aan het worden. Lees hier wat je met FAN kunt bereiken.
-
‘Digital by Default’ moet de uitgangspositie zijn voor werkelijk vernieuwende marketing
De technologie verandert snel, wie echt het optimale rendement wil halen uit digitale marketing houdt rekening met het feit dat technologie gepaard gaat met interactie. Deze interactie levert veel data op die inzicht geeft in werkelijk gedrag, lees hier meer over deze ontwikkelingen.