Emerce Etravel #2: Verbeterpunten voor je Facebook advertentiecampagnes volgens Facebook zelf!
Verbeterpunten voor je Facebook advertentiecampagnes volgens Facebook zelf!
De verbeterpunten volgens Dorianne:
- Gebruik unieke, eigen en authentieke visuals in de advertenties die een verhaal vertellen in plaats van de tien-uit-een-dozijn stockfoto’s van Santorini, die je grootste concurrent ook in zijn advertenties gebruikt. Als je dit beeld niet voorhanden hebt kun je dit ook gemakkelijk zelf maken bijvoorbeeld: neem een uitzichtsfoto van het strand en photoshop hier pijltjes hoeveel minuten het hotel lopen is.
- Relevante targeting. Nog te vaak kopen marketeers te breed advertenties in. Hierdoor bereik je niet dé juiste doelgroep en zit je juist eerder in de irritatiezone. Je adverteert immers op de persoonlijke tijdlijn van iemand. Uiteraard is het bereik groter (kwantiteit) maar het gaat om kwaliteit. Maak van zoveel mogelijk componenten gebruik en meerdere advertentiegroepen die je kwalitatief goed wegzet.
- 1/5 van alle tijd die Nederlanders met hun mobiel doorbrengen gebeurt op Facebook. Zorg dus dat je flink op mobiele advertenties inzet. Stem hier mobiele landingspagina’s op af!
- Video-advertenties worden nu massaal ingezet, maar je TV commercial 1 op 1 op Facebook zetten heeft weinig effect. Je hebt een ander script nodig! Op Facebook moet de boodschap in de eerste 3 seconden en maximaal in de eerste 10 seconden helder zijn om je statement te maken.
- Zet in op look-a-likes van je huidige klanten. Laat Facebook je e-mailklantenbestand matchen met de Facebookaccounts. De klanten die met ditzelfde e-mailadres Facebook gebruiken hou je over. Op basis van de profielen van deze klanten zoekt Facebook look-a-like Facebook gebruikers. Op hen kun je vervolgens gericht target-en.
Wat mogen we verwachten van zusje Instagram:
2 verbeteringen die gaan volgen:
- Een URL achter een Instagramfoto zodat je ook door kunt klikken voor meer info of een aankoop.
- De target mogelijkheden. Nu is het alleen mogelijk om te targets op geografie en man/vrouw.