emerce ensanne
12jun

Emerce Etravel #1: Hoe TripAdvisor met innovaties verder in customer journey doordringt

Op 11 juni j.l. vond het jaarlijkse Emerce Etravel congres plaats in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Het programma had ruim 21 sessies met o.a. TripAdvisor, Facebook/Instagram, Burgers Zoo, Arke, KLM, Transavia, SRPRS.ME, Generator Hostels en Topbloggers. Dit congres gemist? Een recap!

Hoe TripAdvisor met innovaties verder in customer journey doordringt

Gwénaël Merlin van TripAdvisor trapte de dag af en lichtte aan de hand van de customer journey (inspireren, beslissen, boeken, beleven en ervaringen delen) hun innovaties voor 2015 toe. De innovaties hangen aan 5 sleutelthema’s: Contentverrijking, Relevantie, Zonder Barrières, Hedendaagse standaard en Keuzemogelijkheden.

 

TripAdvisor 2015 Emerce Etravel

 

Voor dit jaar kunnen we dit verwachten:

  • Local expert guides aan de hand van verschillende thema’s en locale experts. Bijvoorbeeld Londen in 3 dagen.
    Speelt in op contentverrijking in de inspiratiefase. 
  • Een Vraag & Antwoord rubriek voor hotels zodat potentiële gasten vooraf vragen kunnen stellen en het hotel deze beantwoorden.
    Speelt in op relevantie in de beslissingsfase
  • Betere foto’s bij accomodaties want dit zorgt voor meer engagement. Om de fotodatabase uit te breiden zet TripAdvisor fotografen van Oyster in.
    Speelt in op content in de beslissings-/boekfase. 
  • Meer personalisatie op basis van de hotelfaciliteiten en wensen van de gast. Dit zal gebeuren door ingevulde voorkeuren van de gast in het TripAdvisor profiel en heet ‘Just for you’.
    Speelt in op relevantie en beslissingsfase. 
  • Mobiele en downloadbare city guides in een app die offline te gebruiken zijn tijdens een city trip. Speelt in op hedendaagse standaard in de belevingsfase.
  • Verdere uitrol van TripConnect en aansluiting van meer hotels. TripConnect legt een link tussen ‘directe’ boekingen vanaf TripAdvisor naar een hotel zonder tussenkomst van een OTA.
    Speelt in op zonder barrières in de boekingsfase. 
  • Boekbaar maken van restaurants en attracties. Voor attracties zal TripAdvisor samenwerken met Viator.
    Speelt in op de keuzemogelijkheden in de boekingsfase.
  • Het delen van foto’s van reizigers gemakkelijker maken via de native app zodat de database van user generated content groeit.
    Speelt in op content in de belevings/ervaring deel fase. 

Meer lezen?

Meer lezen over deze spreker? Lees de blog op Travelnext.nl

 

OVER DE SCHRIJVER

Sanne Bakker
Sanne Bakker is eigenaar van ensanne en houdt je op de hoogte van trends & ontwikkelingen en de laatste updates van ensanne projecten.

Laat een bericht achter