30nov

7 tips om in 2018 de consument te ‘grijpen’

Hoe wapen jij je in het marketinggeweld? Hoe bereik je jouw klant in 2018?

We hebben als mens per dag meer prikkels te verwerken dan onze voorvaders in een heel leven deden. Appjes, social media, e-mails het komt en het gaat voorbij. Gemiddeld kijken we 2,42 uur naar ons mobiele scherm per dag!

Als marketeer moet het bereiken van je klant je allergrootste uitdaging zijn. Hoe bereik je jouw klant in 2018? Heb je je marketingplan al af? Of ben je hier nog volop mee bezig? Ik geef je 7 tips om in 2018 de consument te ‘grijpen’.

1. Focus! 

Kies een doelgroep en thema waar je een jaar lang op focust. Bij vier, vijf, zes doelgroepen blijft het schieten met hagel. Liever één doelgroep echt goed bereiken.

2. Retargeting

Facebook breidt de retargetingmogelijkheden steeds verder uit. Wist je dat je alle mensen die de afgelopen 365 dagen op één van je berichten gereageerd heeft, in een ‘hokje’ kan stoppen. En hier weer promoties op kan loslaten?

3. Snelheid van je website

Wil je bezoekers langer op je website houden? Je moet investeren in de performance (snelheid) van je website. Het overgrote deel van de mensen haakt hier op af. Die afrekening wordt ook door Facebook en Google meegeteld. Uiteindelijk heb je dus substantieel minder kans op bezoekers als je hier niet in investeert!

4. Video, video, video (of iets anders bewegends!)

In 2019 is 80% van het internetverkeer video. Veel he? Denk dus bij alles wat je in 2018 maakt… kan ik hier ook een video van maken? Grote kans dat je er in 2019 ook van profiteert! De meeste video’s op social zijn overigens maar 20 seconde…

5. Chatbots 

Met de bekende grote bedrijven kun je allemaal via chatbots (FB messenger/Whats’App) praten. Tijd om de chatbot dus ook te adopteren, want consumenten raken eraan gewend. Wist je dat je dus heel veel kunt automatiseren en heus niet zelf non-stop achter de chat zit?

6. De gepersonaliseerde website

Op basis van alle data die we online verzamelen, kun je heel ver gaan om de website te personaliseren. In feite kun je voor dat iemand op je website komt al weten of het een man of vrouw is. Vervolgens is het een kwestie van programmeren of de kleuren blauw of roze zijn.

7. De micro-influencers

De bloggers, vloggers en Instagrammers met tienduizenden volgers zijn onbereikbaar, onbetaalbaar en wispelturig. Zoek samenwerking met micro-influencers die je echt nog aan je kan binden en passen bij jouw niche. Kwalitatief is je bereik echt groter!

En wat moet je verder in de gaten houden…

  • De nieuwe wetgeving AVG die regels over persoonsdata stelt. 28 mei is d-day.
  • De bitcoin en andere cryptocurrency’s
  • Het blockchainprincipe
  • Ephemeral marketing: het Snapchat principe, content verdwijnt als het is bekeken of na 24 uur

Meer weten of eens bijkletsen over de trends van 2018?

De koffie staat klaar!

OVER DE SCHRIJVER

Sanne Bakker
Sanne Bakker is eigenaar van ensanne en houdt je op de hoogte van trends & ontwikkelingen en de laatste updates van ensanne projecten.

Laat een bericht achter