Gelderse streken
Wie is Gelderse streken?
Gelderse streken is een gezamenlijke campagne in opdracht van Toerisme Gelderland, de toeristische marketingorganisatie waarin de vier Gelderse regio’s (Veluwe, Achterhoek, regio Arnhem Nijmegen en Rivierenland) samenwerken. Het project heeft als doel om de naamsbekendheid te vergroten van de vier toeristische regio’s. Focus van de activiteiten ligt hierbij op marketing- en promotiecampagnes op gebied van toerisme, recreatie en cultuur, waarbij sociale media en interactie een grote rol spelen.
Wat was de hulpvraag?
De multimediale campagne ‘Gelderland levert je mooie streken’ loopt sinds 2011. In 2015 verkende blogster Mirre Oost gedurende 100 dagen per fiets de provincie. Dit heeft een enorme aanzet voor contentmarketing gedaan. In 2016 is de wens om contentmarketing naar het volgende niveau te brengen. Een viertal nichethema’s zijn hierbij leidend voor de aanpak: eten & drinken, cultuur & historie, fietsen & wandelen en familie.
Wat was de oplossing?
ensanne ondersteunt Gelderse streken bij een aantal projecten. Zo wil Gelderse streken graag een volgende stap maken met online video. Wij hebben hiervoor bloggers benaderd en op basis van Instagramfoto’s diverse video’s geproduceerd. Daarnaast zijn wij verantwoordelijk voor de organisatie van drie bloggersweekenden.