Must Read ensanne
01jul

Must Read #21

Vorige week las je over de overname van LinkedIn en professioneel bloggen. In Must Read #19 kon je al lezen over het communiceren met bots via Messenger. Veel bedrijven maken nu gebruik van bots op bijvoorbeeld Facebook Messenger als communicatiekanaal, wacht niet langer en lees meer over de veranderingen en de kansen van Messengerbots en e-mail marketing.

  • Nieuwste trend: travel bots op messenger platforms

In een eerdere Must Read vertelde ik je al over de travelbots van Skyscanner. De reiswereld zit niet stil en Kayak, Expedia.com en Cheapflights slaan hun slag ook op de messenger platforms. Door bots in te zetten als contactpersoon gaat de communicatie veel strakker en sneller.

Lees het artikel


  • Cheapflights stopt hotel en vlucht zoekmiddelen in Facebook Messenger

De Cheapflights chat is laatst gelanceerd. Het heeft ook functies als bijvoorbeeld het weerbericht op locatie en de laatste valutaverandering. Daarnaast heeft het een ‘Inspire me’ functie voor mensen die niet weten waar ze naartoe willen. Volgens Cheapflights geeft de Facebook Messenger bot antwoord in de stijl waarop de gast de vragen stelt.

Lees het artikel


  • E-mail versus Messengers: waar gaat het heen en wie wint?

KLM is bijvoorbeeld al een tijdje bezig met directe communicatie met haar klanten via Facebook Messenger: passagiers krijgen hun boekingsbevestiging, kunnen direct inchecken en krijgen hun instapkaart in hun messagerinbox.  Gaan messengerdiensten functies waarvoor nu het e-mailkanaal gebruikt wordt, overnemen in de toekomst?

Lees het artikel


  • E-mail marketing automatisering: behoud en aantrekking van blije klanten

Je wordt altijd blij als je persoonlijke felicitaties via vrienden en familie ontvangt. Alleen worden deze vrienden vaak herinnert door een automatische boodschap op Facebook. Het is ook wel de heilige graal in marketing: een relevante boodschap, op het juiste moment aan de juiste persoon à e-mail marketing automation.

Lees het artikel


  • Snapchat is op weg naar het grote geld

Snapchat heeft op het Cannes Lion Festival een stunt uitgevoerd. Snapchat is met 150 miljoen dagelijkse gebruikers nu groter dan Twitter en dit vraagt om aanpassingen. Daarom heeft Snapchat Partners gerealiseerd waardoor de advertentiemogelijkheden vergroot worden.

Lees het artikel


  • De status van digitale marketing in 5 grafieken
    • De grote 5 worden alleen maar groter
    • Niemand gebruikt de Snapchat Discover functie
    • De gemiddelde Amerikaan bekijkt het nieuws via digitale media platforms
    • Native adveritsing stagneert
    • Reddit is als nieuwssite nog ondergewaardeerd

Lees het artikel

OVER DE SCHRIJVER

Dianne de Kievit
Dianne struint iedere week het wereldwijde web af om ons op de hoogte te houden van de MUST READ artikelen. Dianne werkt als stagiaire bij ensanne.

Laat een bericht achter